تی آر ایکس

تی آر ایکس وسیله ای ورزشی و مدرن است که امروزه توجه بسیاری از ورزشکاران و به خود جلب کرده است. ورزشی که با استفاده از این وسیله انجام می شود نیز همان تی آر ایکس (TRX) نام دارد.

به دلیل آویزان شدن از بند و حفظ تعادل، با توجه به نوع برنامه، کالری زیادی را از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت می سوزانید.

در حرکت های ابتدایی که با سرعت بالا طراحی شده می توانید، بدن خود را گرم کرده و چابکی زیادی داشته باشید. همچنین از طرفی در حرکت های پایانی، به دلیل حرکت های کششی، بدنی انعطاف پذیرتر خواهید داشت.

این وسیله ورزشی، دارای تمام شرایط مهم در آمادگی جسمانی (استقامت، مقاومت، چابکی، انعطاف پذیری و تعادل) است. در تمرین با این وسیله ورزشی شما از نیروی جاذبه و حرکت استفاده می کنید تا بتوانید از عضلات خود برای تغییر در کل بدن کمک بگیرید.

امروزه بسیاری از کلاسهای تخصصی تی آر ایکس در دنیا انجام می شود که تخصص این رشته را گسترده تر می کند؛ از جمله تی آر ایکس  بایوگا، تی آر ایکس با پیلاتس و همان طور که اشاره شد برای تمام رده های سنی و جسمی از افراد عادی گرفته تا ورزشکاران حرفه ای و حتی معلولین جسمی، تمرین ها و برنامه های گسترده ای دارد .

یکی دیگر از کاربردهای تی آر ایکس در کلینیک های تخصصی ورزشی است که امروزه فیزیوتراپها از این وسیله برای انجام یکسری حرکت ها برای درمان گرفتگی عضلات و مفاصل از آن استفاده می کنند.

در مقایسه با سایر ورزش هایی مانند صخره نوردی، شنا و ژیمناستیک، ورزش تی آر ایکس توانسته بهترین جایگاه را داشته باشد؛ چرا که شما می توانید این تمرین ها را با هر شرایطی بدون نیاز به امکانات و بدون خطراتی مانند سقوط یا پرت شدن و یا مشکلات گرفتگی عضلانی انجام دهید.