باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان

هر آنچه در مورد برایتونیک باید بدانید!

باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان؛ ورزشی نیک برای من و تو

باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان از باشگاه های پیشتاز در ورزش برایتونیک به شمار می رود. شاید شما تا کنون نام ورزش برایتونیک را شنیده باشید ولی اطلاعات زیادی در این زمینه نداشته باشید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم با ورزشی که در باشگاه برایتونیک بدان پرداخته می شود آشنا شوید و با حضور در باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان از آن لذت ببرید.

آشنایی با مبدع برایتونیک

ورزشی که در باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان ارائه می شود 13 سال قبل توسط بانوی ایرانی به نام یاسمن معیدی نویدی ابداع شد. حالا که  برای حضور در باشگاه برایتونیک آماده می شوید با دیدگاه و نحوه ثبت این ورزش آشنا می شوید. مبدع این ورزش در خصوص برایتونیک می گوید:« باید بگویم برایتونیک تنها یک ورزش نیست، مجموعه ای از فعالیت های ورزشی، اجتماعی و آموزشی است که ضمن انجام آنها زبان آموزی نیز اتفاق می افتد. در برایتونیک خارجی ها با زبان ایرانی و ایرانی ها با زبان فرانسوی آشنا می شوند. همچنین هدف ما در این رشته مبارزه با ناامیدی، افسردگی و آلزایمر است.این روش بهترین کمک به کودکان برای داشتن اوقاتی شاد و کمک به سالمندان برای دوری از مشکلات ناشی از کهولت سن است. در برایتونیک هر کسی بنا بر خواسته و توان خود می تواند رشته ای را که مدنظر دارد دنبال کند. رشته های ورزشی ای چون ایروبیک، ورزش های هوازی، قدرتی، انعطاف پذیری و رزمی – دفاعی همه از انواع رشته هایی هستند که در برایتونیک می توان به آنها رسید.»  نکته جالب اینجا است که باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان  با استقبال بانوان همراه شده چرا که از ابتدای ابداع این ورزش حضور  بانوان اصفهانی در کلاس برایتونیک زبانزد شده است. مبدع این ورزش در این خصوص می گوید:« من در این زمینه کلاس های آموزش ای برگزار کردم و در بسیاری از استان های کشور بخصوص در اصفهان از این ورزش استقبال چشمگیری شده است.» تلاش های یاسمن معیدی نویدی باعث شد تا وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در سال 1391 این ورزش را به رسمیت شناخته و یک سال بعد انجمن برایتونیک زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی فعالیت خود را آغاز کرد.

فواید

انجام ورزش در باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان چه فوایدی می تواند به همراه داشته باشد؟ برایتونیک یک قالب ورزشی و چارت آموزشی است که می‌تواند در گرایش‌های مختلف قدرتی، نمایشی، هوازی و…داشته باشد. در باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان ورزش برایتونیک با گرایش های مختلف قابل اجراء است و فوائد مختلفی دارد:« نرمش همگانی روزانه -تخصصی (گروه های خاص)-کششی -قدرتی-رزمی دفاعی-تمرکزی-بدنسازی-هوازی با زنجیره(ایروبیک)-آرامش روحی-بومی محلی-حماسی-با ابزار-آکروباتیک-ابتکاری-نمایشی-تفرحی و بازی-ویژه بهداشت باروری-کاهش وزن.»

مخاطبان ورزش برایتونیک

شاید سوالی در ذهن شما شکل بگیرد مبنی بر اینکه مخاطبان باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان چه افرادی هستند؟ پاسخ این است که عموم مردم ضمن اینکه افراد ورزشکار می توانند بنا به انتخاب و سلیقه شخصی یکی از انواع گرایش های زیرمجموعه آن را انجام دهند. برایتو نیک مجموعه اي از ورزش، بازی، خلاقیت، تفکر، مسابقه،  تفریح ، فرهنگ، هنر وحرکات سالمسازي است که فرد را به سوی تندرستی و شادی هدایت می کند. اين روش پديده اي است كه باعث بالا بردن انگيزه افراد براي خلاقيت و ابتكار هاي مثبت مي گردد.

خصوصیات ورزش

برایتونیک ورزشی بر اساس کد گذاری است و هر آنچه در باشگاه برایتونیک خواهید دید بر مبنای اصول این ورزش است. از سال ها قبل براي آموزش و سهولت در فراگيري امور مختلف كدگذاري ابداع شده است. نمونه بارز به كارگيري كدگذاري در كامپيوتر است. در طراحي نقشه ها و ساختارها، متخصصين از جدول هاي مختلف بهره گيري نموده اند. روش شبكه اي، طراحي حركات ورزشي و نامگذاري آن ها را مناسب و آسان مي سازد. در باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان خواهیم آموخت که برایتونیک را می توان «رهائی» نامید، زیرا این روش یکی از عوامل رهائی انسان از افسردگی ها، تنش ها و مشکلات زندگی است. برای تونیک مي تواند عاملي براي ايجاد صلح ودوستي بين ملت ها باشد. با شرکت در کلاس های باشگاه برایتونیک از کاربردهاي اين ورزش بهره خواهید برد. اما کاربردهای این ورزش کدام هستند؟

  • نوآوری و تنوع در اجرای کلاس های آموزشی
  • کارآفرینی برای متخصصین ماساژ
  • ایجاد تنوع در آموزش زبان
  • تولیدات-پوشاک و ضمایم-ابزار و تجهیزات وابسته
  • پوشاک:پوشاک برای تونیک توسط ورزشکاران ،مبتکران به ویژه تولیدکنندگان ایرانی منطبق با شئون جامعه و هماهنگ با گرایش های انتخابی طراحی می شود.

در باشگاه برایتونیک بانوان اصفهان كليه افراد علاقمند به فعاليت در این زمينه مي توانند با شركت در دوره های آشنائی، موفق به كسب بازوبند سفيد گردند.  این افراد پس از شركت دردوره ها و كارگاه ها بازوبندهاي قرمز و آبي را دريافت می نمايند و داراي امتياز سه رنگي می گردند. مربيان سه رنگي پس از شركت در كارگاه هاي تخصصي پيشرفته، كنوانسيون ها و رويدادها (همايش ها، كنفرانس ها، كنگره ها، مسابقات … ) قادر خواهند بود بازوبندهاي سبز و زرد را دريافت نمايند و داراي امتياز پنج رنگي گردند.  مربيان پنج رنگي با خلاقيت و ابتكارات نوين –  فعاليت در زمينه نگارش و ترجمه بروشور، جزوات وكتب – تهيه كمك ابزار آموزشي – ايراد سخنراني در محافل علمي و تخصصي – حضور در رويدادهاي مختلف براي كسب اعتبار براي رشته – سرمايه گذاري در جهت گسترش رشته براي تونيك و احداث خانه هاي براي تونيك موفق به اخذ بازوبند مشكي گشته و داراي امتياز شش رنگ به عنوان مربي ارشد خواهند شد.  اهدای بازوبند از تفكر پهلواني ايرانيان، رنگ هاي بازوبندها از دواير كميته المپيك و تعداد شش نقطه از خط بين المللي براي الهام گرفته شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *